جلسه ی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران باحضور مهمان ویژه جناب آقاي دکتر سعید محمد

علی اکبر عبدالمکی : جام جهانی فوتبال در قطر و موقعیت استراتژیک جزایر جنوبی کشورمان، فرصت منحصر بفردی را برای بهره مندی فعالان گردشگری کشور در سال جاری فراهم نموده است که لازم است برنامه ریزی و هماهنگی دقیقتری را در این زمینه در دستورکار مشترک قرار دهیم.
استانداردهای فنی و کیفی خدمات گردشگری باید اصولا بالاتر از حتی استانداردهای مناطق سرزمین اصلی باشد، چون مناطق آزاد و ویژه دروازه ورود کشور به حساب می آیند. در صورتی که متاسفانه ضوابط و استانداردهای حداقلی کشور نیز در راه اندازی و تجهیز تاسیسات گردشگری در مناطق آزاد رعایت نمی شود.

در این میان زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف ارائه خدمات و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و خدمات پایه و تجهیز و توسعه اماکن گردشگری، تفریحی، اقامتی، ورزشی، بهداشتی و درمانی و احداث و راه اندازی دانشگاه های بین المللی، شهرکهای تفریحی و توریستی، موزه های تاریخ طبیعی و هنرهای معاصر نقطه عطفی است که علاوه بر تامین نیازهای ساکنین و افراد بومی، مناطق آزاد را به مقصدهای سرمایه گذاری، گردشگری، آموزشی و تفریحی تبدیل و از محل آن رونق کسب و کار و توسعه اقتصادی اجتماعی مناطق را شاهد خواهیم بود.

در این میان کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران با 16 کمیته تخصصی فعال در حوزه ها و زمینه های مربوط به گردشگری و کسب و کارهای وابسته می تواند با بسیج امکانات و فعال سازی ظرفیت 34 اتاق بازرگانی استانی، 38 اتاق بازرگانی مشترک بین المللی، ۲۱۴ تشکل ملی و ۳۲۳تشکل استانی ضمن تشریک مساعی با شورای عالی مناطق آزاد در زمینه تدوین طرح متوازن منطقه ای، بررسی مزیتهای نسبی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری، تسهیل و رفع موانع پروژه ها و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در حوزه گردشگری و کسب و کارهای وابسته به آن گامهای اساسی بردارد زیرا بر این باور هستیم جهش اقتصادی گردشگری از مناطق آزاد خواهد گذشت.
لذا برگزاری نشست تخصصی مشترک در ابتدای سال جدید فی مابین کمیسیون گردشگری اتاق ایران و دبیرخانه شورای عالی و تشکیل کارگروهی در این زمینه منجر به هم افزایی و اثر بخشی بیشتر و دستور عاجل جنابعالی به عوامل تحت امر در این خصوص مزید امتنان خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top